ERP from A to Z

درباره شرکت IFS

شرکت IFS یکی از 10 نرم افزار برتر دنیا می باشد که راهکارهایی مانند برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) و مدیریت دارایی های فیزیکی (EAM) و مدیریت پروژه سازمان های بزرگ (EPM) را به بازار عرضه کرده است. این شرکت با در اختیار داشتن سهم قابل توجهی از بازار نرم افزار دنیا و همچنین سرمایه گزاری 10 درصد از درآمد سالیانه خود بر روی فعالیت های تحقیق و توسعه ای، مطابق تحلیل ها نقش "رهبر" را در زمینه نرم افزارهای برنامه ریزی منابع سازمانی ایفا می کند. دفتر مرکزی این شرکت بین المللی در کشور سوئد می باشد.

 

 

شرکت IFS بری صنایع مختلف پکیجهای متفاوتی را به بازار عرضه کرده است.

 

 

 تحلیل شرکت SelectHub در ارتباط با رتبه بندی شرکت های نرم افزاری فعال در حوزه مدیریت دارایی های فیزیکی (EAM)
 

می خواهید بیشتر بدانید؟

آیا درباره راهکارهای ما سوال دارید؟

در قسمت "تماس با ما" فرم مربوطه را پر کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

تماس با ما

مدیریت دارایی های فیزیکی (EAM)

نرم افزار IFS یکی از برترین نرم افزارهای حوزه نگهداری و تعمیرات (CMMS) و نیز مدیریت یکپارچه دارایی های سازمانی (EAM) می باشد. IFS راهکارهای مرتبط با نگهداری و تعمیرات و مدیریت دارایی ها را برای هر سازمان متناسب با نیازها و اولویت های آن سازمان به صورت بسته ای از ماژولها و کامپوننتهای مرتبط انتخاب و پیشنهاد می نماید. به عنوان مثال مجموعه ماژولها و کامپوننتهای انتخاب شده در تصویر پایین، مجموعه ای جامع از سیستمهای نگهداری و تعمیرات و مدیریت دارایی ها را برای یک سازمان دارایی محور (Asset intensive) فراهم می نماید. ویژگی بارز بسته EAM نرم افزار IFS عدم تناقض آن با راهکارERP شرکت بوده و سازمان در هر زمان میتواند بسته EAM را به سیستم یکپارچه برنامه ریزی منابع سازمانی ERP ارتقا دهد. این ویژگی ریشه در ساختار ماژولار نرم افزار IFS، قابلیت انعطاف بالای آن و همچنین امکان ایجاد تغییرات لازم و به موقع در واکنش به تغییرات محیطی (Agility) دارد.

 

 

مدیریت دارایی،‌ روش و فعالیت‌های طرح‌ریزی شده‌ای است که سازمان از طریق آن، هزینه‌ها، ریسک‌ها و عملکرد دارایی‌های فیزیکی را در طی چرخه عمر دارایی با هدف پیاده سازی برنامه‌های استراتژیک سازمان، برنامه ریزی و مدیریت می‌نماید. مطرح شدن مبحث مدیریت دارایی‌ها منجر به تغییر نگاه سازمان‌ها از مدیریت فنی به نگاه استراتژیک دارایی‌ها و از مدیریت جزیره‌ای (CMMS) به مدیریت یکپارچه (EAM) شده و دستاوردهای ویژه‌ای را به همراه داشته است. بسیاری از سازمان‌های ایرانی، جهت پیاده‌سازی و برآورده‌سازی این الزامات، به دنبال یک الگو برای جهت دهی به تلاش‌های خود در زمینه مدیریت دارایی‌های فیزیکی هستند. ما با نرم افزار IFS آماده ایم تا تجربیات و دانش خود را در اختیار شما قرار دهیم.

 

IFS

 

برای اطلاع از جزییات بیشتر در ارتباط با IFS، اینجا کلیک کنید.

برای اطلاع از استفاده شرکت های ایرانی از نرم افزار IFS، اینجا کلیک کنید.

 

همچنین ماژول‌های مختلف نرم‌افزار IFS براساس آنچه به عنوان سیستم مدیریت نگهداری و تعمیرات در استاندارد NORSOK اشاره شده است، نیازمندی‌های سیستم مذکور را مطابق تصویر زیر برآورده می نمایند. 

 

 

چگونگی برآورد نیازمندیهای سیستم مدیریت نگهداری و تعمیرات NORSOK در نرم افزار

 

نقشه فرایندی مدیریت دارایی های فیزیکی (EAM)

می خواهید بیشتر بدانید؟

آیا درباره راهکارهای ما سوال دارید؟

در قسمت "تماس با ما" فرم مربوطه را پر کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

تماس با ما

مدیریت منابع سازمانی (ERP)

نرم افزار چابک و ساده مدیریت منابع سازمانی

با توجه به تجربیات متفاوت از پیاده سازی نرم افزارهای تراز اول مدیریت منابع سازمانی در ایران، می توان گفت نرم افزار IFS یکی از بهترین راهکارهایی است که تا کنون تجربه شکست در ایران نداشته است. انعطاف پذیری از ویژگی های برجسته این راهکار بوده که در نتیجه آن زمان پیاده سازی این نرم افزار بطور قابل ملاحظه ای کاهش می یابد. بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا و پیاده سازی آن در بسیاری از شرکت ها و صنایع برتر دنیا، قابلیت استفاده از فرایندهای بهینه نرم افزار را به همراه برآورده سازی الزامات کشورمان برای مشتریان فراهم کرده است.

نرم افزار ماژولار IFS این قابلیت را برای شما فراهم می کند که کلیه فرایندهای سازمان خود را در قالب یک نرم افزار و یک پایگاه داده تحت کنترل در آورید و با الگوسازی مناسب داده ها، امکان استفاده از داشبوردهای مدیریتی را بصورت همزمان و بدون اتلاف وقت برای شما فراهم می کند. این همان چابکی ایست که ما در سازمان های ایرانی به آن نیازمندیم. این نرم افزار با بیش از ده سال سابقه استفاده در ایران امتحان خود را پس داده و بسیاری از فرایندهای آن مانند حقوق و دستمزد، مالی، خرید و غیره بومی سازی شده است.

امکان ارتباط این نرم افزار با دیگر نرم افزار ها بصورت همزمان نیز از قابلیت های برجسته این راهکار می باشد. گاهی سازمان ها به هر دلیلی امکان کنار گذاشتن برخی از نرم افزارهای خود را ندارند که ما براحتی این ارتباط را برقرار می کنیم. البته توصیه می گردد که همه فرایندها تحت کنترل یک نرم افزار باشند.

ما حتی بیشتر از آنچه مد نظر شماست در اختیارتان قرار خواهیم داد. ما برای صنایعی مانند تولید صنعتی، تولید فرایندی، مهندسی و ساخت، نفت و گاز، معادن و فلزات، انرژی و تاسیسات مدل هایی را به شما پیشنهاد خواهیم داد که بازگشت سرمایه شما را دچار جهش کنند. استفاده از راهکارهایی مانند مدیریت دارایی های فیزیکی (EAM) و مدیریت پروژه سازمان های بزرگ (EPM)، هوشمندی کسب و کار (BI) و اپلیکیشن های موبایلی، شما را از کنترل های سخت روزانه و هزینه بر دور خواهد کرد.

 

 

برای اطلاع از جزییات بیشتر در ارتباط با IFS، اینجا کلیک کنید.

برای اطلاع از استفاده شرکت های ایرانی از نرم افزار IFS، اینجا کلیک کنید.

 

نگاهی تازه به برنامه ریزی منابع سازمانی

چابکی سازمان شما تخصص ماست. علاوه بر نرم افزار IFS کارشناسان ما بعنوان تحلیل گر کسب و کار شما در کنارتان خواهند بود تا در محیط پر چالش کسب و کار امروز هزینه های خود را مدیریت کنید.

می خواهید بیشتر بدانید؟

آیا درباره راهکارهای ما سوال دارید؟

در قسمت "تماس با ما" فرم مربوطه را پر کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

تماس با ما

برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP)

Download

دانلود

IFS در ایران

بیش از 10 سال است که سیستم برنامه ریزی منابع سازمانی IFS در ایران و در صنایع مختلفی پیاده سازی شده است. خبر جالب اینکه تا کنون پیاده سازی این نرم افزار برای همه شرکتها موفقیت آمیز بوده است. این نشاندهنده این است که انعطاف پذیری نرم افزار IFS باعث گردیده که نیازمندی های مشتریان براحتی در سیستم قابل پیاده سازی بوده و محیط نرم افزار نیز مطابقت بیشتری با فرهنگ ما ایرانیان داشته باشد.

  

صنایع روشنایی مازی نور

بیش از 12 سال است که شرکت صنایع روشنایی مازی نور سیستم IFS را بعنوان یک شرکت تولیدی صنعتی پیاده سازی کرده است. بعنوان یک شرکت تولیدی چند حالته (MTS، MTO، ATO، CTO،ETO) این شرکت موفق به بهره گیری از ماژول های تولید (برنامه ریزی محصول، برنامه ریزی مواد، ظرفیت سنجی کلی و جزیی تولید، سفارشات کارگاهی، برنامه ریزی بر اساس محدودیت) ، مدیریت زنجیره تامین (مدیریت تقاضا، انبار، خرید، فروش، مدیریت ارتباط با مشتریان)، مهندسی و طراحی، مدیریت پروژه، مدیریت نگهداری و تعمیرات،مدیریت مالی و حسابداری، کنترل و تضمین کیفیت، منابع انسانی و حقوق و دستمزد شده است.

 

شرکت پلیمر آریاساسول

بیش از 10 سال است که شرکت پلیمر آریاساسول سیستم IFS را بعنوان یک شرکت تولیدی فرایندی پیاده سازی کرده است. این شرکت موفق به بهره گیری از ماژول های تولید ، مدیریت زنجیره تامین (انبار، خرید، فروش)، مدیریت پروژه، مدیریت نگهداری و تعمیرات،مدیریت مالی و حسابداری، کنترل کیفیت، منابع انسانی و حقوق و دستمزد شده است.

 

ام تی ان ایرانسل

بیش از 10 سال است که شرکت ایرانسل سیستم IFS را بعنوان یک شرکت مخابراتی پیشرو پیاده سازی کرده است. این شرکت موفق به بهره گیری از ماژول های مدیریت زنجیره تامین (انبار، خرید، فروش)، مدیریت مالی و حسابداری، منابع انسانی و حقوق و دستمزد شده است.

 

گروه انرژی دانا

گروه انرژی دانا متشکل از شرکت های زیرمجموعه فعال در زمینه های ژئوفیزیکی، حفاری، تامین دکل، سیمانکاری و اسیدکاری، مته و سرویس های درون چاهی، بازرگانی موفق به پیاده سازی سیستم IFS گردیده است. ماژول های پیاده سازی شده برای این شرکت عبارتند از: مدیریت زنجیره تامین (انبار، خرید، فروش)، مهندسی (مدیریت اسناد و مدارک)، مدیریت پروژه (مدیریت قرارداد پیمانکاران، مدیریت قرارداد کارفرما، برنامه ریزی و زمانبندی پروژه، تایم شیت پروژه) ،مدیریت نگهداری و تعمیرات (مدیریت تجهیزات، مدیریت سفارشات کار، نگهداری و تعمیرات اصلاحی و پیشگیرانه) ،مدیریت مالی و حسابداری (تسعیر، تسهیم، مغایرت گیری بانکی، دفتر موقت و کل، بستن حساب پایان سال، بودجه، گردش جریان نقدینگی، حسابهای دریافتنی و پرداختنی، دارایی ثابت)، کنترل کیفیت، منابع انسانی (مدیریت امور پرسنلی، مدیریت استخدام، شرایط احراز شغل، مدیریت آموزش، مدیریت ورود و خروج، مدیریت هزینه های پرسنلی، پرتال پرسنلی) و حقوق و دستمزد شده است.

 

پترو برنا

شرکت پترو برنا سیستم IFS را بعنوان یک شرکت لجستیکی پیشرو در صنایع نفت و گاز پیاده سازی کرده است. این شرکت موفق به بهره گیری از ماژول های مدیریت زنجیره تامین (انبار، خرید)، مدیریت مالی و حسابداری، منابع انسانی و حقوق و دستمزد، مدیریت اسناد شده است.

 

جالب است که بدانید تیم کارشناسی ما در دانا سیستم تقریبا در پیاده سازی سیستم IFS برای تمامی شرکت های ذکر شده در بالا حضور داشته است و این آمادگی را دارد تا تجربیات خود را بعنوان یک شرکت دانش بنیان صنعتی در اختیار مشتریان جدید خود بگذارد.

 


می خواهید بیشتر بدانید؟

آیا درباره راهکارهای ما سوال دارید؟

در قسمت "تماس با ما" فرم مربوطه را پر کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

تماس با ما

اپلیکیشن های موبایل

Approval Application یک نرم افزار موبایل برای کاربران سیستم های IFS بوده که توسط شرکت دانا سیستم کیش طراحی و توسعه داده شده است. این نرم افزار سبب سهولت کار کاربران بویژه مدیران سازمان در تایید و یا تصویب درخواستها، سفارشات و مدارک گوناگون که از ماژولهای متنوع سیستم IFS به آنها ارجاع داده شده می گردد.

 

 Approval Application تائیدیه های لازم را در فرمهای درخواست، استعلام و سفارش خرید (ماژول خرید) ، درخواست کالا از انبار و حواله (ماژول مدیریت انبار) ، سفارش کار (ماژول نگهداری و تعمیرات) ، صورتحسابها (ماژول مالی) ، صورت وضعیتهای کارفرما و پیمانکار (ماژول قرارداد) ، ثبت مرخصی (سلف سرویس کارکنان) و مدارک (ماژول مدیریت اسناد و مدارک) مدیریت می نماید. این ویژگی سبب کاهش قابل توجه زمان انجام فرایندهای مرتبط در ماژول های ذکر شده می شود.

 

 

ویژگیهای مهم:

  • دسته بندی و نمایش لیست درخواست های تایید مورد انتظار در هر ماژول
  • امکان تایید و یا رد سریع درخواست حتی بدون نیاز به مشاهده جزئیات
  • امکان مشاهده جزئیات هر درخواست تایید و اسناد و مدارک ضمیمه آن
  • اطلاع رسانی به کاربر از طریق ارسال پیام
  • مدیریت تاریخچه تاییدیه ها
  • قابلیت استفاده در پلتفرمهای اندروید و iOS
  • سازگار با ورژن 7.5 و بالاتر

 

 

 

استفاده از IFS Approval Application بسیار ساده بوده و انتقال اطلاعات بر بستر اینترنت به شکل ایمن و بر مبنای مکانیزم دسترسی های مجاز کاربران IFS صورت می پذیرد.

 

 

می خواهید بیشتر بدانید؟

آیا درباره راهکارهای ما سوال دارید؟

در قسمت "تماس با ما" فرم مربوطه را پر کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

تماس با ما

 

پایگاه داده اوراکل

شرکت دانا سیستم با توجه به تجربیات چندین ساله خود در ارتباط با پایگاه داده اوراکل سرویس های زیر را برای مشتریان خود ارائه خواهد کرد.

  • نصب، راه‌اندازي و پيکربندي بانک اطلاعاتي اوراکل
  • نصب، راه‌اندازي و پيکربندي Oracle ASM،Oracle RAC،Oracle Data Guard
  • پيکربنديDistributed Lock Manager
  • پيکربندي ASM براي Oracle RAC
  • پيکربندي نودهاي Oracle RAC
  •  بهينه‌سازي و افزايش سرعت اجراي پرس‌وجوها
  • بررسي و رفع مشکلات کارکرد بانک اطلاعاتي
  •  تحليل و طراحي بانک اطلاعاتي Data Warehouse
  • بارگذاري داده‌ها به بانک اطلاعاتيData Warehouse
  • تنظيم کارآيي بانک اطلاعاتي Data Warehouse
  •  برنامه نويسي PL/SQL
  • پشتيباني و مديريت پايگاه هاي داده و بانک هاي اطلاعاتي اوراکل به صورت 24*7
  •  به روزرساني و ارتقاء بانک اطلاعاتي اوراکل
  • طراحي و توليد انواع گزارشات
  •  بهينه‌سازي و افزايش سرعت اجراي پرس‌وجوها
  • بررسي و رفع مشکلات کارکرد بانک اطلاعاتي
  •  بررسي و رفع مشکلات سرور بانک اطلاعاتي

 

 

 

می خواهید بیشتر بدانید؟

آیا درباره راهکارهای ما سوال دارید؟

در قسمت "تماس با ما" فرم مربوطه را پر کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

تماس با ما

سامانه مدیریت نگهداری و تعمیرات (CMMS)

اگر می خواهید نگهداری و تعمیرات سازمان خود رابصورت اصلاحی، پیشگیرانه و یا پیشگویانه مدیریت کنید و از درستی انجام چرخه کاری در سیستم نگهداری و تعمیرات مطمئن شوید ما راهکار مدیریت نگهداری و تعمیرات IFS را به شما پیشنهاد می دهیم. اگر چه راهکار مدیریت دارایی فیزیکی ما بسیار جامع تر و کامل تر است ولی اگر نیاز شما به مدیریت نگهداری و تعمیرات محدود می شود، می توانیم آن را برای شما پیاده سازی کنیم. برای اطلاع از تفاوت های مدیریت دارایی فیزیکی (EAM) و سامانه نگهداری و تعمیرات (CMMS)، اینجا کلیک کنید.
 

 

سامانه نگهداری و تعمیرات IFS این قابلیت را برای شما فراهم می کند که بصورت لحظه ای هزینه های سفارشات کار نت را به تفکیک منابع انسانی، مواد یدکی و مصرفی، هزینه های برون سپاری و خرید خدمت، تجهیزات مشاهده و مدیریت کنید. سیستم قادر خواهد بود که برنامه تعمیراتی هزاران تجهیز را در لحظه پردازش کرده و دستورات کار را برای شما صادر و حتی اصلاح کند. ثبت اطلاعات تخصصی تجهیزات، نگهداری سوابق تعمیراتی، مدیریت اسناد و کاتالوگ های تجهیزات، برنامه تعمیرات بر اساس زمان و شرایط، بودجه بندی تعمیرات، مدیریت تعمیرات اساسی (اورهال ها) از قابلیت های اولیه نرم افزاری سیستم IFS بوده و با پیاده سازی کامل این سامانه قادر خواهید بود برنامه زمانبندی منابع انسانی و تضادهای برنامه های تعمیراتی خود را به راحتی مدیریت کنید.
 
 
 فرایند چرخه کار کلی سامانه نگهداری و تعمیرات

 

 

 

 نقشه فرایندی سامانه نگهداری و تعمیرات

 

 

 

 

می خواهید بیشتر بدانید؟

آیا درباره راهکارهای ما سوال دارید؟

در قسمت "تماس با ما" فرم مربوطه را پر کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

تماس با ما

هوش تجاری (BI)

اگر در محیطی پر از تلاطم شرکت خود را مدیریت می کنید باید بدانید استفاده از داشبوردهای لحظه ای بدون شک مورد نیاز شماست. مدیریت سنتی و ذهنی مدیران و عدم توجه و بکارگیری اطلاعات لحظه ای می تواند علاوه بر هزینه های پنهان بسیار زیاد، حتی در برخی موارد باعث عدم واکنش مناسب آنها در محیط کسب و کار و در نهایت ورشکستگی آنها گردد. ما راهکارهای زیادی برای شما تدارک دیده ایم که در صورت استفاده از آنها با توجه به نیازتان، ریسک محیط کسب و کارتان را کاهش دهیم. تحلیل گران سیستمی ما علاوه بر دانش فنی از ابزارها قادر به مشاوره جهت بهبود فرایندهای شما جهت قالب دادن به اطلاعات شما می باشند. بهبود فرایندها و الگو دادن به داده های سازمان شما بی شک مهم تر از ساخت داشبوردهای مدیریتی شما می باشد و این تخصص ماست.

 

IFS لابی چیست؟

صبح به سرکارتان می آیید و کامپیوتر خود را روشن می کنید. هر شغل و سمتی که دارید، وقتی صفحه سیستم IFS خود را باز می کنید می توانید با یک نگاه کلیه کارهای عقب افتاده خود و یا زیردستان خود را بصورت گرافیکی مدیریت کنید. ریز شوید و اطلاعات جزء تر را مشاهده کنید. به همکارانتان پیغام دهید و علل تاخیر کارها را پرس و جو کنید. این محیط که به آن IFS لابی می گوییم قابلیت ها و امکانات بسیاری دارد:

  • قابلیت مشاهده همه کارهای مرتبط با شما در یک نگاه بصورت لحظه ای - اطلاعات درست و بروز در زمان درست
  • تجمیع میزان زیادی از اطلاعات از صفحات مختلف سیستم در یک صفحه
  • امکان جزء شدن در گراف ها و رسیدن به صفحات مرتبط با آن بصورت بسیار ساده
  • مدیریت بهتر کارهای روزمره برای دوری از فرامشی های معمول
  • امکان استفاده از الگوهای آماده برای مدیران و کارشناسان
  • امکان اعمال ساده تغییرات و تعریف گراف های جدید بدون نیاز به دانش فنی
  • امکان اعمال تمامی دسترسی های سیستمی
  • امکان رویت گراف ها بصورت وب بر روی موبایل یا تبلت

 

 

 

 
عملا سختی اصلی پیاده سازی هوشمندی کسب و کار، وجود سیستم های جزیره ای زیاد در سازمان است. اگر چه شرکت های بالغ با استفاده از سیستم های برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) این مشکل را تا حدود زیادی مرتفع کرده اند ولی به وضوح می توان شرکت های بسیار بزرگ ایرانی را دید که از تعداد زیادی از نرم افزارهای مختلف استفاده می کنند و این نرم افزارها هیچ ارتباطی با هم نیز ندارند. به هر حال ایجاد فرهنگ مدیریتی استفاده از سیستم های برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) در کشورمان تا حدود زیادی نهادینه شده است و مدیران به اهمیت آن پی برده اند.
 

راهکارهای دیگر هوشمندی کسب و کار ما

نرم افزارهای QlikView و Oracle BI راهکارهایی است که ما برای سازمان شما که از چندین نرم افزار استفاده می کنید پیشنهاد می دهیم. قابلیت هایی همچون ایجاد دسترسی ها بر روی داده ها، سرعت بالا، مبتنی بر وب، سادگی اینترفیس، جزء شدن و گزارشات تجمیعی به شما امکان دیدن بهتر و راحت تر اطلاعات سازمانتان را خواهد داد.

 

 

 

خدمات قابل ارائه :

  •  مطالعات امكان‌سنجی جهت استقرار راه حلهای BI در سازمان
  •  مطالعات سازمانی در شناسایی و تدوین شاخصهای کلیدی عملکرد (KPI)
  •  مشاوره و اجرای پروژه های طراحی و استقرار راه حلهای BI
  • آموزش تخصصی و استاندارد ابزارها و تکنولوژیهای Oracle در حوزه BI
  •  تامین لیسانس و پشتیبانی تخصصی نرم افزارهای BI
  •  ارائه راه حل های كارآمد در بكارگیری داده‌کاوی جهت تحلیل داده‌ها

می خواهید بیشتر بدانید؟

آیا درباره راهکارهای ما سوال دارید؟

در قسمت "تماس با ما" فرم مربوطه را پر کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

تماس با ما

مدیریت پروژه سازمان های بزرگ (EPM)

ویژگی مهم راهکاری که ما به شما پیشنهاد می دهیم ارتباطات همه اجزاء پروژه با هم می باشد. بعنوان یک شرکت پروژه محور که چند مگا پروژه را با هم مدیریت می کنید با ریسک های زیادی از نظر خرید سر وقت، منابع انسانی، مدیریت اسناد مهندسی و بسیاری موارد دیگر مواجه خواهید بود. ما این امکان را برای شما فراهم خواهیم کرد که منابع و هزینه های خود را در لحظه مدیریت کنید و حتی سیستمی را در اختیارتان قرار خواهیم داد که بصورت پیشگویانه مانع از تاخیرات احتمالی پروژه گردد. در راهکار IFS واحدهای مختلف سازمانی وظایف روزمره خود را در سیستم انجام خواهند داد و سیستم بصورت همزمان اطلاعات مالی و برنامه زمانبندی را بصورت اتوماتیک به قسمت پروژه بعنوان هسته مرکزی منتقل خواهد کرد. در نتیجه لازم نیست قسمت کنترل پروژه شرکت ها زمان زیادی صرف ارتباطات غیر سیستمی کنند و زمان خود را بصورت بهره ورتر برای مقاصد برنامه ریزی صرف کنند.

 

 

راهکار مدیریت پروژه سیستم IFS شامل قسمت های اصلی زیر می باشد:
  • مدیریت اطلاعات و ساختار شکست پروژه
  • مدیریت زمانبندی و برنامه ریزی
  • مدیریت گزارشگری پروژه
  • مدیریت بودجه پروژه
  • مدیریت منابع انسانی ستادی و مستقیم پروژه
  • مدیریت ریسک پروژه
  • مدیریت کیفیت پروژه
  • مدیریت هزینه های پروژه و ساختار هزینه
  • مدیریت قراردادهای کارفرما و پیمانکاران و صورت وضعیت ها
  • مدیریت خرید و انبار پروژه
  • مدیریت مهندسی و اسناد پروژه
  • مدیریت مالی و حسابداری پروژه
  • مدیریت پورتفولیو
  • داشبوردهای مدیریتی پروژه
  • راهکار موبایلی پروژه
 
توجه داشته باشید که تمامی ماژول های ذکر شده در بالا به هم متصل بوده و تغییر در هر کدام از آنها باعث بروزرسانی و یا کنترل قسمت دیگر می گردد. با گردش کار طراحی شده و انعطاف پذیر سیستم، امکان تاخیرات و اشتباهات احتمالی بسیار کم شده و مدیران پروژه ها قادر به کشف مشکلات پروژه خود در لحظه می باشند.

 

مدل نرم افزاری IFS برای شرکت های پروژه محور

 

 مدل نرم افزاری IFS برای بودجه بندی و کنترل

 

 

 

 

 

 نقشه فرایندی مدیریت پروژه سازمان

 

 

 

می خواهید بیشتر بدانید؟

آیا درباره راهکارهای ما سوال دارید؟

در قسمت "تماس با ما" فرم مربوطه را پر کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

تماس با ما

 

مرور کلی ماژول ها

نرم افزار IFS سیستمی است ماژولار که با توجه به صنعت مورد نظر میزان استفاده از ماژول ها مشخص خواهد شد. نمودار زیر بصورت گرافیکی ماژول های نرم افزار را نشان می دهد و هر ماژول از کامپوننت های زیرمجموعه تشکیل شده که برای مثال قسمت مالی در زیر توضیح داده شده است.

Component-Chart-Farsi FA

 

 

ماژول مدیریت مالی نرم افزار IFS با ارتباطات خود با دیگر قسمت های نرم افزار، قابلیت ردیابی و گزارش گیری بالایی برای مدیران و پرسنل مالی فراهم می سازد. انعطاف پذیری زیاد تنظیمات سیستم، این امکان را مقدور می سازد که سیستمی منطبق بر اصول حسابداری کشور ایران در اختیار داشته باشید.

 

دفتر کل

این قسمت شامل ثبت اسناد حسابداری دستی، سند رسی، کنترل حساب های واسط، کنترل بودجه، عملیات بستن سال مالی، ثبت اسناد اتوماتیک تسعیر ارز، تسهیم اتوماتیک هزینه ها با روش های مختلف، دائم کردن اسناد می باشد و همچنین قابلیت تهیه گزارشات و استخراج تراز آزمایشی با ساختارهای مختلف و ارائه گزارش دفتر کل و معین را فراهم می نماید.

 

حسابداری اموال

از قابلیت های این قسمت می توان به ارتباط آن با ماژول های انبار و نگهداری و تعمیرات اشاره کرد. با این سیستم امکان تعریف انواع روش های مختلف استهلاک و تعریف طبقه بندی برای گروه های  دارایی، مدیریت فعالیت های معمول بر روی دارایی های ثابت (مانند تعمیرات اساسی، تجدید ارزیابی، اسقاط، فروش و ...) بسیار ساده می گردد و همچنین امکان اموال گردانی وردیابی دارایی ها و نیز تهیه گزارش های مدیریتی از میزان ارزش دفتری و استهلاک انباشته دارایی ها وجود دارد.

 

حساب های دریافتنی

مجموع ارتباطات این قسمت با دیگر ماژول های سیستم مانند فروش، قراداد کارفرما و سایر قسمت های سیستم، امکان کنترل، ردیابی و گزارشگیری از حساب های دریافتنی مشتریان را برای مدیریت فراهم می سازد و همچنین مدیریت انواع روش های دریافت وجه همانند دریافت چک، مدیریت اعتبار مشتریان بصورت اتوماتیک و مدیریت پیگیری دریافت ها از دیگر ویژگی های این قسمت می باشد.

 

حساب های پرداختنی

مجموع ارتباطات این قسمت با دیگر ماژول های سیستم مانند خرید، قرارداد پیمانکار و سایر قسمت های سیستم، امکان کنترل ، ردیابی و گزارشگیری از حساب های پرداختنی پیمانکاران و تامین کنندگان را فراهم می سازد و همچنین مدیریت انواع روش های پرداخت وجه همانند پرداخت چک، پرداخت با ارزهای متفاوت و مدیریت پیگیری پرداخت ها از دیگر ویژگی های این قسمت می باشد.

 

حسابداری پروژه

انواع روش های شناسایی درآمد پروژه مانند میزان درصد پیشرفت کار در این قسمت قابل تعریف است و این قسمت ارتباط مستقیمی با سایر ماژول ها علی الخصوص ماژول مدیریت پروژه دارد و همچنین امکان گزارشگیری و کنترل هزینه از دیگر امکانات سیستم در این قسمت می باشد.

 

حسابداری مدیریت و دفاتر مالیاتی

قسمت حسابداری مدیریت، امکاناتی را به مدیران این قسمت جهت شبیه سازی متنوع دفاتر و امکان ساخت گزارشات متفاوت را ارائه می دهد. و همچنین امکان دیگر این قسمت از ماژول مالی، ثبت و کنترل مالیات ها در دفتر مالیاتی و ثبت اسناد اتوماتیک پرداخت مربوط به آن می باشد.

 

مدیریت گردش جریان نقدینگی

با توجه به ورودی ماژول های دیگر همانند سفارشات خرید و فروش، موجودی نقد و بانک و همچنین حساب های دریافتنی و پرداختنی پیش بینی گردش نقدینگی توسط سیستم انجام می گیرد. این خروجی امکان مدیریت بهتر نقدینگی را در آینده فراهم می سازد و بسترهای لازم جهت اخذ تصمیمات مدیریتی کلان را به مدیران ارائه خواهد داد.

 

مدیریت بودجه

در این قسمت مدیریت بودجه شرکت ها از مرحله تدوین، تاییدیه های الکترونیکی و مشخص کردن محرک های بودجه و اقلام بودجه در سطح سرفصل حساب های معین و حساب های تفصیل قابل انجام می باشد. همچنین قابلیت ارائه گزارشات مورد نیاز در سطح بودجه بندی و مقایسه ارقام بودجه ای با عملکرد واقعی را فراهم خواهد نمود.

 

حسابداری تلفیقی

این قسمت با تنظیمات منحصر بفردی که دارد امکان تلفیق و تجمیع مانده حساب های شرکت های زیرمجموعه را با سطوح تفصیلی های مرتبط به آنها را، در سطح حسابهای کل / معین / حساب های تفصیل فراهم می سازد. از دیگر قابلیت های این قسمت کنترل و حذف معاملات بین گروهی می باشد.

 

 

می خواهید بیشتر بدانید؟

آیا درباره راهکارهای ما سوال دارید؟

در قسمت "تماس با ما" فرم مربوطه را پر کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

تماس با ما

برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP)

Download

دانلود

صفحه1 از2

اخبار

برگزیده شدن دانا سیستم بعنوان شرکت دانش بنیان صنعتی

 برگزیده شدن دانا سیستم بعنوان شرکت دانش بنیان صنعتی

شرکت دانا سیستم پس از ارزیابی های بعمل آمده توسط معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری بعنوان شرکت دانش بنیان صنعتی شناخته شده است. ویژگی اصلی شرکت های دانش...

دانا سیستم در همایش بین المللی پتروشیمی ایران

دانا سیستم در همایش بین المللی پتروشیمی ایران

شرکت دانا سیستم در همایش بین المللی پتروشیمی ایران بصورت فعال حضور داشته و راهکار بومی سازی شده خود را در حوزه پتروشیمی و پالایشگاه و برنامه ریزی منابع سازمانی...

مصاحبه TOGY با مدیر عامل دانا سیستم

مصاحبه TOGY با مدیر عامل دانا سیستم

مجله معتبر بین المللی The Oil and Gas Year با مدیر عامل دانا سیستم مصاحبه ای داشته است که متن مصاحبه درج شده در مجله در زیر قابل مشاهده می...

اولین تجربه بین المللی دانا سیستم

اولین تجربه بین المللی دانا سیستم

شرکت دانا سیستم در اولین تجربه بین المللی خود با موفقیت پیاده سازی سیستم یکپارچه IFS برای شرکت ژئوفیزیک پاکستان در کشور پاکستان را به اتمام رسانید. پیاده سازی این...

دانا سیستم در همایش بین المللی مدیران فنی و نگهداری و تعمیرات

دانا سیستم در همایش بین المللی مدیران فنی و نگهداری و تعمیرات

شرکت دانا سیستم در کنفرانس بین‌المللی همایش بین المللی مدیران فنی و نگهداری و تعمیرات واقع در سالن همایش های بین المللی صدا و سیما بصورت فعال حضور داشته و...

دانا سیستم در کنفرانس آخرین یافته ها و تجربیات در تعالی مدیریت نگهداری و تعمیرات

دانا سیستم در کنفرانس آخرین یافته ها و تجربیات در تعالی مدیریت نگهداری و تعمیرات

شرکت دانا سیستم بصورت فعال در کنفرانس بین‌المللی آخرین یافته ها و تجربیات در تعالی مدیریت نگهداری و تعمیرات حضور داشته و تجربیات خود را در حوزه مدیریت دارایی فیزیکی...

دانا سیستم در کنفرانس بین‌المللی مدیریت پروژه

دانا سیستم در کنفرانس بین‌المللی مدیریت پروژه

شرکت دانا سیستم بصورت فعال در کنفرانس بین‌المللی مدیریت پروژه واقع در سالن همایش های بین المللی صدا و سیما حضور داشته و مدل بومی سازی شده خود را در...

نرم افزار IFS برترین راهکار مدیریت دارایی های صنعت نفت و گاز

نرم افزار IFS برترین راهکار مدیریت دارایی های صنعت نفت و گاز

برای ششمین سال متوالی سایت ارزیابی ARC Advisory سیستم برنامه ریزی منابع سازمانی IFS با بعنوان برترین ارائه کننده راهکار مدیریت دارایی های فیزیکی (EAM) در حوزه نفت و گاز...

تایید صلاحیت شرکت دانا سیستم در شورای عالی انفورماتیک

تایید صلاحیت شرکت دانا سیستم در شورای عالی انفورماتیک

شرکت دانا سیستم موفق به اخذ گواهی رتبه بندی و احراز صلاحیت شرکت های انفورماتیکی شد. این مهم طی ارزیابی های متناوب از قراردادهای شرکت و بررسی توان انفورماتیکی شرکت...